Deze week mocht het Twidde het opnemen tegen Gramsbergen 2, kampioenkandidaat in de 3e klasse. De wedstrijd werd al om 12 uur gespeeld, iets dat een aantal spelers niet meer gewend waren, gezien de kleine oogjes.

Dat het een zware middag zou worden werd al snel in de eerste helft duidelijk. Het tempo van Gramsbergen lag hoger dan dat van ons. Toch werd er in het eerste kwartier geen grote kansen gecreëerd. Wel leek er een grote kans te komen voor Gerwin, die de bal langs de keeper speelde en wel heel geliefd naar de grond ging. De man met de zweep, uhh fluit die zag hier geen penalty in en liet doorgaan. Even daarna ging het hard, Gramsbergen gooide het tempo omhoog en maakte er nog binnen het half uur er 3. In tussentijd viel Tim ook nog eens uit met een blessure. Net voor rust kwam er dan alsnog een penalty voor Bruchterveld, na een afgeslagen corner leek Gramsbergen te gaan counteren, maar Gerwin werd wel heel opzichtig tegengehouden randje 16, waarnaar scheidsrechter richting de stip wees. Guus benutte deze penal, door de bal beheerst de hoek in te schieten. Hierdoor gingen we met een 3-1 achterstand de rust in.

Na een donderspeech van Harold kon de 2e helft weer beginnen. De speech had duidelijk effect en leverde in de eerste 5 minuten van de 2e helft ook een aantal mogelijkheden op. Onder andere een goede kans voor Bas. Helaas werden deze niet benut en zoals je het al ziet aankomen valt het balletje aan de andere kant er wel in. Na een scrimmage weet de aanvaller van Gramsbergen door een aantal benen van een aantal Bruchtervelders de bal in het doel te krijgen. 4-1. Hiermee was de wedstrijd ook gespeeld, Gramsbergen ging het iets rustiger aan doen. Twidde wist hier helaas niet van te profiteren en de eindstand was dan ook 4-1. Terechte winst voor de kampioenkandidaat Gramsbergen.

Het is voor het Twidde nu winterstop, de eerstvolgende wedstrijd is pas op 11 februari thuis tegen Nieuwleusen.