Op 1 oktober moest het Twidde aantreden tegen Vroomshoopse Boys. Vol goede moed gingen wij die kant op aangezien zij onder aan de lijst stonden. We hoopten nu onze eerste overwinning mee te nemen naar huis.
De wedstrijd begon om half 3 en het kwam eigenlijk gelijk naar voren dat Bruchterveld niet goed in de wedstrijd zat. Ballen en duels werden knullig verloren. Dit resulteerde ook in een aantal gevaarlijke kansen voor Vroomshoop maar Koen hield het doel goed schoon. In de 15de minuut kregen wij een grote kans. De bal werd door gekopt naar Guus waarna hij hem in de kruising kopte, alleen we hadden niet verwacht dat de keeper nog zo’n goede redding in huis had waarna de bal over de lijn ging. In de 20ste minuut ging het helaas mis, we kregen onze eerste doelpunt tegen. Bruchterveld zat nog steeds niet goed in de wedstrijd, maar kreeg wel een grote kans op de gelijkmaker. Een vrije trap van Rick belande voor de voeten van Gijs, waarna hij hem goal schoot. Een tegenstander wist er helaas nog een been voor te steken.

De kans van Gijs, met commentaar van Mark
In de 40ste kregen we de tweede tegentreffer en gingen we met deze achterstand de rust in. In de rust besloot trainer Harold Muis het roer om te gooien. We gingen nu in een zeer aanvallende formatie spelen, 3-3-4. In de eerste 10 minuten ging het zeer goed, de tegenstander wist niet hoe ze erop moesten reageren. Toch viel het doelpunt aan de verkeerde kant en volgde daarna snel erop de 4-0, toen was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Bruchterveld kreeg nog wel wat kansen alleen die werden niet binnen geschoten, behalve de penalty van Tim die hij goed in de hoek schoot. De eindstand was daarom ook 4-1.

Volgende week mag ’t Twidde aantreden thuis aantreden tegen buurman Hardenberg’85, hopen op beter spel en een beter resultaat!