Donderdagavond 28 december vond de eerste fase van de Indoor Ladies Cup plaats in de mooie zaal in Angelslo. De dames zijn eerste in de poule geworden en plaatsten zich daarmee voor de halve finale op donderdagavond 4 januari.

Zonder enige voorbereiding gingen we dit toernooi van start tegen WKE ’16. Het was nog even wennen en zo kwamen wij niet makkelijk door de verdediging van dit zaalteam uit Emmen. Tijdens twee slecht getimede wisselmomenten kon WKE de bal simpelweg achter keeper Danique plaatsen, die overigens net een dag terug was uit Azië. Eindstand 2-0.

Wedstrijd 2 was tegen SJO NKvvProtos 1. Vlak voor de wedstrijd staken we de koppen even bij elkaar en spraken we af dat we meer rust moesten behouden in het veld. Dit pakte meteen goed uit. Eindstand na 15 minuten speeltijd was 4-1.

De derde wedstrijd was tegen DVC Dedemsvaart 1. Ook zij wisten slechts 1 keer te scoren bij ons; eindstand was 3-1 voor Bruchterveld.

De vierde wedstrijd was tegen Alcipel 2, die we overigens moesten winnen om door te gaan naar de halve finale. Ellemijn, onze balvaste spits, viel helaas uit door een vervelende enkelblessure. Gelukkig waren het Julia en Anne die wisten te scoren en zo wonnen we deze wedstrijd met 0-2.

De laatste wedstrijd speelden we tegen ‘de witte muizen uit Blijham’, oftewel ASVB. Zij kwamen op enkele acties van hun behendige spits na, niet op onze helft. We konden ons eigen spel spelen en zodoende tikten we ASVB regelmatig uit. We wisten rust te houden in ons spel en het liep als een trein; een heel ander beeld dan de eerste wedstrijd van deze avond. De wedstrijd eindigde met een 1-4 winst voor Bruchterveld en zo eindigden we als nummer 1 in de poule.

Donderdagavond 4 januari mogen wij de halve finale spelen, wederom in de sporthal in Angelslo. We spelen tegen ST Westerwolde/Veelerveen, VVAK, VKW, NWVV/Titan en ST Beilen/Fit Boys. Om 18.16 spelen wij onze eerste wedstrijd tegen NWVV/Titan. Kom gerust kijken, support kunnen we wel gebruiken!

Of volg live tussenstanden en uitslagen op Tournify.nl